کشف عاج فیل ما قبل تاریخ در اسراییل

تاریخ ارسال : 1401/06/17

عاج فیل ماقبل تاریخ در اسرائیل کشف شد باستان شناسان اسرائیلی روز چهارشنبه ۳۱ اوت از یک عاج فیل به طول ۲.۶ متر رونمایی کردند که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ می‌رسد. این عاج در مرکز اسرائیل کشف شده است. به‌گفته اداره آثار باستانی اسرائیل، قدیمی‌ترین عاج کامل یافت شده در یک سایت باستانشناسی در خاورنزدیک قرار گرفته است. این عاج ۱۵۰ کیلوگرمی متعلق به دوران ماقبل تاریخ در منطقه کیبوتص در نزدیکی اَشکِلون کشف شده است. در بیانیه‌ اداره آثار باستانی اسرائیل آمده :«فیل‌های غول‌پیکر نیم میلیون سال پیش در این مکان ماقبل تاریخ در دشت ساحلی اسرائیل پرسه می زدند و این عاج باستانی که به خوبی حفظ شده گواهی بر این مدعاست». همچنین در کنار این عاج ابزارهایی از دوران ماقبل تاریخ مانند سنگ چخماق یافت شده که احتمالا توسط افراد آن دوران برای کندن پوست حیوانات و کنده کاری استفاده می‌شده است. باستان شناسان می‌گویند که این عاج بسیارشکننده است و قابلیت ازهم پاشیده شدن دارد. قرار است این عاج برای مطالعه و نگهداری، به آزمایشگاه اداره باستانشناسی اسرائیل منتقل شود. #euronews #tourist #tourism #Israel

عاج فیل ماقبل تاریخ در اسرائیل کشف شد

 




باستان شناسان اسرائیلی روز چهارشنبه ۳۱ اوت از یک عاج فیل به طول ۲.۶ متر رونمایی کردند که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ می‌رسد. این عاج در مرکز اسرائیل کشف شده است.


به‌گفته اداره آثار باستانی اسرائیل، قدیمی‌ترین عاج کامل یافت شده در یک سایت باستانشناسی در خاورنزدیک قرار گرفته است. این عاج ۱۵۰ کیلوگرمی متعلق به دوران ماقبل تاریخ در منطقه کیبوتص در نزدیکی اَشکِلون کشف شده است.

در بیانیه‌ اداره آثار باستانی اسرائیل آمده :«فیل‌های غول‌پیکر نیم میلیون سال پیش در این مکان ماقبل تاریخ در دشت ساحلی اسرائیل پرسه می زدند و این عاج باستانی که به خوبی حفظ شده گواهی بر این مدعاست».


همچنین در کنار این عاج ابزارهایی از دوران ماقبل تاریخ مانند سنگ چخماق یافت شده که احتمالا توسط افراد آن دوران برای کندن پوست حیوانات و کنده کاری استفاده می‌شده است.


باستان شناسان می‌گویند که این عاج بسیارشکننده است و قابلیت ازهم پاشیده شدن دارد. قرار است این عاج برای مطالعه و نگهداری، به آزمایشگاه اداره باستانشناسی اسرائیل منتقل شود.


#euronews #tourist #tourism #Israel

 

آزمون گردشگری

QUIZ TOURISME . رضا علیاری . آموزش آنلاین گردشگری . نمونه سوال گردشگری . 1401 . کتاب گردشگری . جزوه گردشگری . فنی و حرفه ای . کاربر ICDL .

رضا علیاری

نویسنده

3

مقاله

1401/06/17

تاریخ ایجاد