ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت .

تاریخ ارسال : 1401/06/17

ریگ درمانی . Sand therapy . ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت . ریگ درمانی ، یکی از درمان های سنتی ایران است که از قدیم در شهرستان ریگان رواج داشته است . ریگان شهری است در جنوب شرق استان کرمان که در فاصله 300 کیلو متری جنوب شهر کرمان قرار گرفته است . اهالی این شهر با آغاز فصل بهار و آب و هوای معتدل در ریگان به بلند ترین تپه های شنی آن می رفتند و روی ریگ ها دراز می کشیدند تا امراض پوستی ، مفاصل و استخوان هایشان درمان شود . این تپه ها با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلو متر مربع یکی از بلند ترین تپه های ایران به حساب می آید که شن های شفا بخش دارند . نکته قابل توجه در خصوص این تپه ها خاصیت درمانی تپه های شنی ریگان است به طوری که این روز ها هم این سنت ادامه دارد و در فصل هایی که هوا داغ و خرما پزان نیست ، می توان به این تپه های عجیب و درمان گر پناه برد پس بسیاری از گردشگران از استان های مجاور کرمان برای درمان بیماری های خود به این تپه ها پناه می آورند و گرمای این تپه ها را نسبت به آب گرم های مختلف ترجیح می دهند . ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت . این تپه های شنی برای درد های مفاصل و بیماری های روحی و روانی بسیار موثر هستند . نکته مهم دیگر درباره ریگان این است که آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه های شنی انجام می شود . این تپه ها مکان خوبی برای آموزش هستند و از احتمال آسیب دیدگی جلو گیری می کنند . ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت . تست : ریگ درمانی از درمان های سنتی کدام استان است ؟ A ) مازندران B ) کرمان C ) گیلان کرمان D ) اصفهان

ریگ درمانی . Sand therapy .

 

ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت .

 

ریگ درمانی ، یکی از درمان های سنتی ایران است که از قدیم در شهرستان ریگان رواج داشته است .

 

ریگان شهری است در جنوب شرق استان کرمان که در فاصله 300 کیلو متری جنوب شهر کرمان قرار گرفته است .

 

اهالی این شهر با آغاز فصل بهار و آب و هوای معتدل در ریگان به بلند ترین تپه های شنی آن می رفتند و روی ریگ ها دراز می کشیدند تا امراض پوستی ، مفاصل و استخوان هایشان درمان شود .

 

 این تپه ها با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلو متر مربع یکی از بلند ترین تپه های ایران به حساب می آید که شن های شفا بخش دارند .

 

نکته قابل توجه در خصوص این تپه ها خاصیت درمانی تپه های شنی ریگان است به طوری که این روز ها هم این سنت ادامه دارد و در فصل هایی که هوا داغ و خرما پزان نیست ، می توان به این تپه های عجیب و درمان گر پناه برد پس بسیاری از گردشگران از استان های مجاور کرمان برای درمان بیماری های خود به این تپه ها پناه می آورند و گرمای این تپه ها را نسبت به آب گرم های مختلف ترجیح می دهند .

 

ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت .

 

این تپه های شنی برای درد های مفاصل و بیماری های روحی و روانی بسیار موثر هستند .

 

نکته مهم دیگر درباره ریگان این است که آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه های شنی انجام می شود .

 

 این تپه ها مکان خوبی برای آموزش هستند و از احتمال آسیب دیدگی جلو گیری می کنند .

 

ریگ درمانی . تپه های شنی ریگان . کرمان . گردشگری سلامت .

 

تست : ریگ درمانی از درمان های سنتی کدام استان است ؟

 

A ) مازندران

 

B ) کرمان

 

C ) گیلان

 

D ) اصفهان

آزمون گردشگری

QUIZ TOURISME . رضا علیاری . آموزش آنلاین گردشگری . نمونه سوال گردشگری . 1401 . کتاب گردشگری . جزوه گردشگری . فنی و حرفه ای . کاربر ICDL .

رضا علیاری

نویسنده

3

مقاله

1401/06/17

تاریخ ایجاد